Sağlık Kaynağı

İnsan, sudan başka besin almadan 50 gün kadar yaşamını sürdürebilir; ama su içmeden ancak birkaç gün canlı kalabilir. Günlük su gereksinimi, kaybedilen suyun yerine konulması gerekliliği yanında, başta cinsiyet olmak üzere birçok etkene göre değişiklik gösterir.Bu etkenler arasında, fiziksel aktivite ve egzersiz, yüksek hava sıcaklığı, düşük nem, lifli besin tüketimi yer almaktadır.

Kalsiyum, kemik sağlığında rol oynayan ana elementtir. Doğumdan itibaren yeterli düzeylerde alınması, kemik gelişimi ve büyümesi için vazgeçilmezdir. Kalsiyum gereksinimi, bebeklik sonrası büyüme çağında, çocukluk ve ergenlikte, hamile ve post menopoz sonrası kadınlarda ve ileri yaştaki erkeklerde mutlaka yeterli düzeyde karşılanmalıdır.Mineralli sular, böbrek ve idrar yollarında taş oluşumuna engel olurlar. Böbrek fonksiyonlarını destekleme ve geliştirmedeki olumlu etkisi nedeniyle bol su içilmesi, özellikle de mineralli su içilmesi temel önlemlerdendir.

Vücudumuzdaki dolaşım sisteminde özellikle böbrekler için suyun önemi çok büyüktür. 24 saat içerisinde böbreklerden geçen su dolaşım miktarı, 2.000 litre gibi oldukça büyük bir miktardır.

Günümüzde sular, doğal mineralli sular ve doğal kaynak suları olarak ikiye ayrılırlar.Doğal mineralli sular, yer kabuğunun çeşitli derinliklerinde, uygun jeolojik şartlarda doğal olarak oluşan, bir veya daha fazla kaynaktan yeryüzüne kendiliğinden veya teknik usullerle çıkartılan, mineral içeriği, kalıntı elementleri ve diğer bileşenleri ile tanımlanan, her türlü kirlenme riskine karşı korunmuş yer altı sularıdır.